Terpesona ku dibuatnya

Labels: ,

Assalamualaikum .. Atas permintaan seseorang, kali ini saya akan post mengenai suatu kejadian yang mungkin di antara kita tidak tahu atau mungkin juga sudah mengetahui. Saya sudah mengetahui perkara ini sejak 3 tahun lepas tetapi terlupa untuk berkongsi. Tak mengapa, kali ini saya akan membongkar suatu peristiwa yang membuktikan kekuasaan Allah Taala. Subhanallah.. sungguh mengkagumkan.. Mudah-mudahan Allah tiupkan kesedaran kepada kita betapa hebatnya Allah. Kajian telah di buat oleh Dr. Masaru Emoto dari Universitas Yokohama dengan tajuk bukunya " The Hidden Message in Water".. Beliau telah membuat kajian keatas molekul air. Dari hasil kajian saintifik beliau, telah dibuktikan oleh pakar air dari Jepun ini bahawa air bersifat boleh merakam pesanan, seperti pita magnetik atau compact disk.

Dengan kekuasaan Allah, susunan molekul-molekul air boleh berubah mengikut apa yang diucapkan ke atas air dan ternyata boleh “mendengar” kata-kata, “membaca” tulisan dan boleh “mengerti” pesanan. Apabila kata-kata yang baik diungkapkan pada air, didapati molukel air terbentuk seperti kristal yang sangat indah dan bersinar. Manakala apabila kata-kata kesat dan buruk diungkapkan kepadanya, molukelnya berubah menjadi buruk rupanya dan menggerunkan seperti sel barah. Ketika musik heavy metal diperdengarkan, kristal hancur. mari kita sama-sama lihat ilustrasi molekul air tersebut...

Bentuk molekul apabila dibisikkan perkataan yang baik



Apabila dibacakan doa, molekul tersebut cantik



Apabila muzik symphony mozart dimainkan, ia menjadi seperti bunga



Inilah hasilnya apabila kita membisikkan suatu perkataan yang buruk



Molekul air menjadi hancur apabila didengarkan muzik heavy metal



Kajian dilanjutkan lagi dengan menggunakan air zam-zam. Bentuk dan rupanya kelihatan lebih cantik dan susunan yang menyerupai berlian yang bersegi-segi, bersinar-sinar serta mempunyai warna yang melebihi 12 warna apa bila dibacakan ayat Allah.. subhanallah




Jadi apa yang dapat saya simpulkan disini ialah tubuh badan kita hampir 90% terdiri daripada air dan cecair yang lain. Samalah seperti molekul-molekul air tersebut. Apabila dibacakan ayat Al-Quran, tidak mengeluarkan kata-kata yang kesat lagi keji dan sebagainya, InsyaAllah saya percaya diri kita akan menjadi yang terbaik. Begitulah sebaliknya... fikir-fikirkanlah wahai pembaca-pembaca yang saya kasihi kerana Allah SWT dan diri saya sendiri... mungkin ada sedikit sebanyak penambahan daripada sahabat-sahabat, silakan...wallahualam
assalamualaikum

6 comments:
gravatar
syah93 said...
December 1, 2008 at 10:50 PM  

A goo sharing.. 6t klu ana da kehabisan idea nk tulis post.. leh ana grab y ni? hik hik

gravatar
FAriEz said...
December 1, 2008 at 10:51 PM  

oohh~~

tengkiu peng~
penah dengo gak sal ni tapi x secara terperinci siap pict macam ni...>.<

good info
menambahkan lagi semangat nak bace Al-Quran..>.<

subhanallah

gravatar
sss said...
December 1, 2008 at 10:54 PM  

Akhirnya boleh gak tengok gambar secara jelas~
Thanx!^^

gravatar
pengiran92 said...
December 1, 2008 at 10:59 PM  

@syah93..
boleh sgt2.. segala artikel dalam ni semua leh amik je tanpa kebenaran atas tujuan yang baik.. insyallah

@awwin
Alhamdulillah .. mudah2an Al-quran jadi teman kita .. hehe

@sss
jazakillah jugak kepada cik rusyda kerana sudi datang..

klo ada pap lagi leh la kongsi ye

gravatar
.:fatiiin:. said...
December 2, 2008 at 1:14 PM  

thx...
aku pnh dgr pasal ni..
kalo aku ade microscope da lame aku nak kaji.. huehh...
subhanallah..
bsar btol kuasa Allah..

gravatar
pengiran92 said...
December 2, 2008 at 6:43 PM  

hehe.. sama2 fatin.. x pe.. nanti aku tau ko akan bli telescope yang astronomy nya kan :p

Post a Comment